______________________________________

Wednesday, July 4, 2012

KELANTAN 14JAM

Tepat pukul 11pm, YA ALLAH.. adakah itu sidia?adakah dia? sungguh rindu untuk merapati wajahnya sebelum berangkat.. sungguh tidak ku sangka sidia hadir menemani diriku kerna semata2 ingin memberikan enset sidia kepada aku kerna enset ku batery low sangat2.. 11.30pm akhirnya aku bermulalah perjalanan ke kelantan..waaaa..tidah ku sangka sidia mengekori kenderaanku untuk mengucapkan selamat jalan buat terakhir..di dalam perjalanan tersebut aku hanya mampu merehatkan diri dengan melelapkan mataku..apabila ku sedar..aik......... kenapa di CAMERON HIGHLAND? akhirnya aku sarapan pagi dengan kedingian angin yang sepoi2 memberikan ku rindu kepada sidia..kami meneruskan perjalanan seperti biasa..eyyy badanku sangat penat.. hampir 14 jam untuk hanya perjalanan ke kelantan..eyy serik rasa nyeee..apabila samai di sana..hmmmm..hatiku mula terdetik..ohhhh ni la kelantan,tidaklah semeriah dan seindah mana seperti kuala lumpur.walaupun bagaimanapun.ia tetap menjadi kenangan terindah..tempat yg sempat aku pergi,pangkalan kubur,rantau panjang,KB,wakaf che yeh,PCB, pasar kathijah dan yang lain hanya di KB sahaja..Pada mulanya aku sangat terperanjat dengn suasana di sana..eeeee..kenapa kotor yeee??nak makan pun xmampu untuk ku telan.sehingga perut ku sakit dan cirit birit, pemuda di sana hanya melihat aku kesana kesini..atiku mulai kehairanan,adakah aku ni tidak seperti orang lain..sampai ada yg sempat bertanya aku dari mana semua..eyyyy..mace2..hahahahha..yg lagi satu menjadi hairan.setiap aku berhenti ingin menunaikan tanggjawab membuang air kecik dan besar...mesti kene berbayar..tandas tidak seberapa pun..di masjid n di surau pun berbayar untuk ke tandas..OMG ! ak berhenti di satu kedai makan untuk menghilangkan dahaga,ya Allah..berjam2 xsampai jua air yang di oder..eyyyy..PUAK betul yeeeee ... apapun ketidak puasan ini adalah sedikit pengalaman yg saya hadapi.bagaimanapun ia tetap satu kenangan yg manis kerna menyinggah  di kelantan..tidak ketingganlan..perjalan pulang ke kuala lumpur,saya menyinggah di terengganu..compare kelantan VS terengganu.kebersihan dan cantik lebih ke pada terenggu.murah dengan bayaran makanan..kelantan lagi murah.so setiap negeri ada keistimewaan n kekurangan..begitu juga la di kuala lumpur.ape2 pun..thanks kepada sidia..jika di izinkan saya akan kembali ke kelantan sebagai halaman perkampungan saya juga nanti..hihihihi..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2010 Fafa Farra | Design : Noor Farah Shaqila | Images: FafaFarra